نصب راه بند

آموزش  گام به گام نصب راه بند

راه بند ها موانعی هستند که از آنها به منظور کنترل ترافیک ، کنترل اعتراضات خیابانی، سرقت و … استفاده می شود .

راهبند ها به سه دسته بوم دار، ستونی و زنجیردار تقسیم می شوند.

در ادامه به آموزش گام به گام نصب راهبند می پردازیم.

برای نصب راه بند باید به نکات زیر توجه داشت:

  • اصلی ترین نکته در مورد محل فنداسیون راه بند در نظر گرفتن محل عبور و مرور عابر پیاده است . اگر عابر از بیرون  اتاق نگهبانی تردد می کند ، محل نصب راه بند باید در موقعیتی باشد که عابر از پشت دستگاه عبور کند نه از سمت نوک تیرک تا خطر برخورد او به تیرک به حداقل ممکن برسد.
  • محل ساخت فنداسیون تا حد امکان باید به اتاق نگهبانی نزدیک باشد.
  • در صورتی که اتاق نگهبانی یا ساختمانی که در طرف مقابل تیرک قرار میگیرد دارای بالکن باشد ،محل احداث فنداسیون باید در محلی باشد که مرکز آن از لبه بالکن حداقل ۴۰ سانتی متر فاصله داشته باشد.تا وقتی که تیرک به صورت عمود می شودبا آن برخورد نکند. همچنین پشت دستگاه باید از دیوار یا مانع گشت آن حداقل ۳۰ سانتی متر فاصله داشته باشد.
  • در صورت عبور کابل های هوایی یا شاخه های درخت از فضای بالای دستگاه یا تیرک ،باید محل نصب راه بند را تغییر داد یا موانع را برطرف کرد تا تیرک هنگام عمود شدن با آنها برخورد نکند
  • فنداسیون راه بند نباید در محل عبور آب یا باغچه باشد.

ابعاد و ویژگی های راه بند

برگ نقشه بیانگر ابعاد  و مشخصات فنداسیون مورد نیاز است . هر برگ نقشهیک حالت استقرار یا چیدمان درب و اتاق نگهبانی و محل راهبند را مشخص می کند. همچنین در هر برگ نقشه دو نوع فنداسیون (با پلیت و بی پلیت) کشیده می شود که مجری می تواند در صورتنبود پلیت و بولت های مربوطه ،فنداسیون بدون پلیت را اجرا کند.

نصب راهبند بتا بر روی زمین :

 

نصب میله راهبند بتا و تنظیم فنر متناسب با طول میله راهبند بتا :

تنظیم محدوده عملکرد راهبند بتا :

حرکت راهبند بتا توسط لیمیت سوییچ های مغناطیسی کنترل می شود و محل مناسب آنها در کارخانه تنظیم شده است . تنظیم لیمیت سوئیچ ها را تغییر ندهید .

خلاص کن دستی راهبند بتا :

جهت خلاص کردن راهبند ، خلاص کن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید . با این عمل موتور راهبند بتا خلاص شده و بوم را می توان دستی بالا و پایین حرکت داد .

جهت خارج نمودن موتور راهبند از حالت خلاص ، خلاص کن را خلاف عقربه های ساعت بچرخانید .

نکته : حرکت راهبند توسط لیمیت سوییچ مغناطیسی کنترل می شود و محل مناسب آنها در کارخانه تنظیم شده است . تنظیم لیمیت سوئیچ ها را تغییر ندهید .

تنظیم مکان افقی و عمودی میله راهبند بتا :

  • مهره های تنظیم را شل نمایید .
  • پیچ تنظیم را به اندازه مورد نیاز بچرخانید .

 میله راهبند را چک کنید ، در صورت موازی بودن میله راهبند با سطح زمین مهره ها را محکم نمایید .

تجهیزات ایمنی راهبند بتا :

در ابتدا لیمیت سوییچ های راهبند بتا و مرکز کنترل بتا را وصل کنید .

سپس فتوسل بتا و لوپ دتکتور Loop Detector  و ولتاژ تغذیه را وصل کنید .

نمای فنی مرکز کنترل راهبند بتا :

توجه :

در صورت استفاده کردن از کارتخوان برای باز کردن راهبند بتا ، خروجی رله کارت خوان را به Open و Com وصل نمایید .

در صورت استفاده نکردن از کلید Stop ، حتما این کانکتور را به Com اتصال کوتاه کنید .

در هنگام استفاده از Push اگر گیت راهبند بتا در حال باز شدن باشد و کلید Push فشرده شود راهبند به باز شدن ادامه خواهد داد ، ولی دز زمان بسته شدن با فشردن کلید Push راهبند ایست کرده ، سپس بوم راهبند باز خواهد شد .

دیپ سوییچ S2 :

دیپ سوییچ ۱ : On فعال کردن بسته شدن اتوماتیک ( Auto Close )

دیپ سوییچ ۱ : On غیر فعال کردن بسته شدن اتوماتیک ( Auto Close )

برای تنظیم زمان Auto Close از پتانسیومتر VR2 استفاده نمایید . برای افزایش زمان Auto Close پتانسیومتر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید .

دیپ سوییچ ۲ : On فقط فلاشر قرمز در هر دو زمان باز و بسته شدن روشن می شود .

دیپ سوییچ ۲ : Off فقط فلاشر سبز در هنگام باز شدن و فلاشر قرمز در حین بسته شدن روشن خواهند شد .

جامپر Pin1 :

Off : فعال کردن تشخیص مانع

On : غیر فعال کردن تشخیص مانع

میزان حساسیت تشخیص مانع در هنگام برخورد با مانع را به کمک پتانسیومتر VR1 تنظیم نمایید .

اتصال لوازم جانبی راهبند بتا :

فتوسل بتا ( چشم الکترونیکی بتا )

 

اگر راهبند در حال بسته شدن باشد با قرار گرفتن مانع در معرض دید فتوسل ، راهبند باز خواهد شد و اگر باز باشد با دیدن مانع همچنان باز خواهد ماند .

توجه : در صورت استفاده از ترمینال Photo برای اتصال فتوسل یا Loop Detector Nc  اگر Auto Close فعال شود پس از گذشت زمان تنظیم شده گیت راهبند به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد . زمان Auto Close بین ۱ تا ۹۹ ثانیه قابل تنظیم است . 

Loop Detector :

Loop Detector Nc : اگر راهبند در حال بسته شدن باشد با قرار گرفتن خودرو در محدوده حلقه ، راهبند باز خواهد شد و اگر باز باشد تا عبور خودرو از محدوده حلقه گیت باز خواهد ماند .

Loop Detector No : اگر خودرو در محدوده حلقه قرار گیرد راهبند باز خواهد شد و با عبور خودرو راهبند فورا بسته خواهد شد .

توجه : برای استفاده از Auto Close  ، Loop Detector No  باید Off باشد .

کد دادن ریموت بتا به سیستم راهبند بتا :

دکمه Learn روی برد کنترلی بتا را فشرده و نگهدارید تا نشان دهنده Learn Led روشن شود . سپس دکمه دلخواه از ریموت کنترل را فشار داده و نگه دارید تا Learn Led چشمک زده و سپس خاموش شود . در این حالت ریموت بتا با کد دلخواه برنامه ریزی می شود ( ریموت های دیگر را نیز به همین روش ذخیره کنید ) .

پاک کردن تمامی ریموت های راهبند بتا : 

دکمه Learn روی برد کنترلی بتا را فشرده و نگهدارید تا Learn Led روشن و سپس خاموش شود . تمام ریموت ها از حافظه پاک می شوند .


برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود   اخذ تاییدیه آتش نشانی در کرج